Luckiest girl on the planet

Jag är så himla lycklig nu för igår bokade jag, Olivia, Elin och Lovisa en resa till London!! Tänk att jag ska få fara till min favoritstad med mina absoluta favoriter! Vi kommer att vara där från 11 december till den 16 december. Kommer vara så mysigt att vara där nära julen. Nedräkningen har börjat.

Christmas, London Eye

alla bilder är lånade från google

Nytt i garderoben

Jag har varit ute efter några liknade byxor ett tag och igår hittade jag ett par på Lindex! Vet inte riktigt vad man kallar sånna byxor men dom är lite sladdriga och sitter inte tajt på benen. Funkar perfekt till både fest och vardag. Kanske ska ha på mig dom imorgon på våran 20års fest!

Min kompis hade en superfin kappa som hon inte behövde längre när hon hittade en annan superfin kappa,
så jag fick äran att köpa den gamla av henne. Den är så snygg och jag längtar verkligen  att använda den!

mysig tröja

Hittade en mysig höst och vintertröja på stan idag men jag var egentligen på jakt efter en finare tröja. Behöver dock lite tjockare och varmare tröjar också då det har blivit så kallt ute. Denna hittade jag på Gina Tricot och den kostade 199kr.

Shoppingen i Umeå

I torsdag var jag, mamma & Emma i Umeå. Vi shoppade och hade det mysigt, vi var dock lite smått besvikna på utbudet i Umeå det var en hel del ombyggnationer men jag likades hitta det mesta av vad jag behövde så jag är helnöjd.

Hittade mig även en karaff som jag velat ha rätt länge, från Åhlens för endast 99:-

tre snygga jackor

JACKAN HITTAR DU HÄR

SOFIA

Någonting jag vill ha och behöver

Kuddar från PB Home Åhlens, Kuddar med text

American Heritage Sham

för ovanlighetens skull

Idag har jag gjort en grej som man inte gör varje dag, eller i alla fall inte jag. Jag har nämligen varit och lånat en bok på biblioteket! Minns inte senast jag lånade en bok därifrån. Läser inte så mycket böcker men ska kanske bli lite ändring på det. Idag lånade jag "Sex And The City" som är skriven av Candace Bushnell. Tänkte att jag skulle köra på ett säkert kort då serien är världens bästa serie.

Om man ändå vore rik

Eller om pengar hade vuxit på träd så hade allt detta varit i mina ägodelar.

Snyggt och slitet

Har alltid älskat gamla slitna väskor, dom är snygga både som förvaring, soffbord eller bara som prydnad. Skulle helst vilja han en stor brun koffert bara som en prydnad kanske i sovrummet eller någonstans. Har hittat så många fina.

Köpte iaf en mellanstor och en liten på mio för endast 400 kr.

OLIVIA

kan inte låta bli att längta

Tvättkorg

Köpte en tvättkorg idag på Clas Ohlson för alla smutsiga kläder låg på golvet i garderoben förut. Nu ska det bli lite mer ordning och reda!

Kostade 149kr.

Nytt i lägenheten

Idag har jag fått hjälp av mamma och pappa med att sätta upp hyllor och tavlor. Blev riktigt bra alltihop! Hyllorna är köpta på Clas Ohlson som pappa sen har målat vita. Även tavelramarna är från Clas Ohlson. Motiven är bilder från min och Lollos resa då vi var i Paris och London!

Våfflor med nutella

Eftersom det nu finns massa mat och annat gott från olika länder på stan så kände jag och Olivia att vi måste passa på att smaka nånting när dom väl är här. Vi valde att köpa oss en våffla var med nutella på och den var hur god som helst. Det blir dock ganska sött efter ett tag och så var den så stor att man inte orkade hela. Kul att nånting händer i stan i alla fall!

Väggklocka

Är i behov av en väggklocka just nu för jag springer hela tiden till mobilen för att se vad klockan är så det skulle vara skönare att kolla på väggen istället för mobilen. Fint är det ju såklart också att ha en väggklocka! Vet inte riktigt än hur jag vill att den ska se ut men har kollat ut några som jag tycker ser fina ut.

Denna kommer från MIO och kostar 399kr.

Finns att köpa här! Kostar 549kr.
Väggklocka retro - NeXtime Big Ben
Finns här för 449kr.

800707

Från väggur.se för 299kr.
Väggklocka retro - Franklin & Murphy

Tre senaste resorna

Jag älskar att fara utomlands och nu när man blivit lite äldre så vill jag gärna åka till ställen där man kan se saker och inte bara ligga på en strand och sola och bada hela dagarna. Nog för att en sån resa också skulle sitta fint. Tänkte skriva om mina tre senaste resor som allihopa har varit underbara.

Förra sommaren åkte jag och Olivia till Barcelona veckan efter studenten. Vi var där i en vecka men vi tyckte båda att det var alldeles för länge. Sista dagen låg vi på ett hotell i Girona kl sex på kvällen med nedragna persienner och gjorde allt för att kunna somna så det kunde bli nästa dag någon gång så vi fick åka hem haha. Annars var det en bra resa som bestod mest av shopping, men vi tillbringade en dag på stranden som slutade med att jag blev bränd som en räka. En liten mindre bra grej med resan var att både jag och Olivia blev helt galet förkylda där och jag kunde knappt prata ett tag. Eftersom vi var förkylda hade vi inte så mycket ork och vilade väldigt mycket, men jag hade väldigt kul på resan! Barcelona är en bra blandning av shopping, sevärdheter och sol och bad!

Vi bodde ca 8 kvarter från La Rambla vilket var helt ok.

Utsikten från hotelltaket.
La Poma blev våran favoritrestaurang!
En dag på stranden.
Den här drinken heter "Tropical Rock" och är den godaste jag har smakat! Finns på Hard Rock Café.

I slutet av november 2012 åkte jag och Elin till London och vi var där i ca 5 dagar. Jag hade lätt kunnat vara där längre för det finns så himla mycket att se och göra där! Vi var mest där för att se saker och inte shoppa, men det blev lite shopping en kväll i alla fall. Himla bra att dom har öppet alla affärer länge på kvällarna! En kväll gick vi på en musikal som låg ca en meter från där vi bodde och såg "Viva Forever" som var helt okej. Det är svårt att säga vad som var bäst med resan för jag tyckte allt vi gjorde var väldigt roligt. Det bästa museet var i alla fall "Imperial War Museum" som då är ett krigsmuseum. Väldigt intressant men också lite obehagligt. Tyckte det var så mysigt att vara där när det var julpyntat och julmusik överallt. Ett tips om man far dit vid slutet av november eller i december är att fara på "Winter Wonderland"! Där finns det massa olika mat, godis, drycker och karuseller. Man får även väldigt mycket julstämning!

Vi bodde på ett hostel som låg ca 50 meter från Picadilly Circus, men tyvärr så har det lagt ner nu.

Självklart blev det ett besök på "Madame Tussauds".
Imperial War Museum.
Winter Wonderland!
Lite av allt julpynt och belysning!
Vi hann även med att besöka Notting Hill som var precis som i filmen.
Blev några stopp på Starbucks där Elin fick heta Helen. Helium blev hon också kallad för haha.

I maj i år drog jag och Lovisa iväg på en lite längre resa. Under 12 dagar var vi både i Paris och London och hade det hur bra som helst. Det var första gången för båda att fara till Paris så det blev lite spännande. Det fanns väldigt mycket att göra i Paris, några exempel är att se på Eiffeltornet som kanske känns som prio ett, men även Louvren, Triumfbågen, Sacré-Cœur och Notre Dame är värda att besöka. Favoriten blev i alla fall Eiffeltornet som var så himla vackert och stort. Trodde den inte var så himla stor, men det var den! Otroligt fint med ljusshowen på kvällen också.
Tyckte det var ganska svårt att hitta i Paris och det blev inte enklare av att fråga någon då dom inte är superbra på engelska.
Vi hade tur att det jobbade en svensk på vårat hostel så vi kunde fråga henne om hjälp och vägbeskrivning.

Vi bodde på ett hostel i Montmartre som jag tycker låg ganska bra till.

Triumfbågen.
Otroligt fina Eiffeltornet!
Sacré-Cœur
Moulin Rouge
Mumsiga baguetter. Kändes lite som en självklarhet att äta baguetter i Frankrike.
Notre Dame.
Väldigt goda Pain au chocolat som man måste äta när man är i Frankrike!
Utsikten från vårat hostel.
Eiffeltornet på kvällen.
Blev några luncher på McDonalds hehe...
Louvren!
Inne i Louvren hittade vi tillslut några kända tavlor efter vi hade gått vilse några gånger.

Efter några härliga dagar i Paris så begav vi oss sen till London. Vi gjorde ungefär samma saker som jag och Elin gjorde när vi var där, men vi vi gjorde även saker som både jag och lollo inte hade hunnit med förut. Kan räkna upp några grejer som vi gjorde på denna London tripp som är värda att nämnas.Vi besökte Camden där det är en stor marknad med massor av saker, Tower Of London, Madame Tussauds, Musikal, massa shopping, Fabric som är ett stort uteställe som man bara måste fara till. På fredagar spelar dom Drum and Bass och på lördagar är det House. Har alltid lyckats vara där då det är Drum and Bass.

Den här gången bodde vi på ett hostel som låg vid Kings Cross. Otroligt bra då dom flesta tunnelbane linjerna går dit.

Tower Of London.
Tower Bridge.
Goda Crepes i Notting Hill.
Camden Town.
House of parliament.
Hyde Park.
Obligatorisk bild.
Lite shopping.
Buckingham Palace.

Har varit i London nu två gånger och kommer fara många gånger till. Känns inte som man kan bli less på den staden. Den är så vacker och det finns så mycket att göra. Får se när jag åker dit nästa gång!

International food market

Har varit på stan med min syster idag, vårat mål har varit att hitta en present åt vår fader vilket vi även lyckades med. Tycker att det är absolut svårast att köpa present till pappa, han behöver liksom inget men å andra sidan så blir han nöjd med vad som helst också.

Gick även förbi en sväng på torget där det just nu är en marknad med mat från alla möjliga länder. Grekiska souvlaki, australiska krokodilburgare, english fudge, italiansk gelato och massa annat spännande, riktigt kul faktiskt. Hann dock inte smaka något av det idag så det får bli ett senare tillfälle för nu ska jag iväg och jobba.

Höstshopping

Har måstat inse att hösten nu är här, det vill säga att sommaren verkligen är över. Gillar egentligen hösten tycker det är en himla mysig period med fina färger på träden och lite mörkare kvällar med många tända ljus. Det jobbiga med hösten är väl att man vet att vintern kommer närsomhelst. Älskar i alla fall att hitta fina höstkläder, mysiga varma koftor och härliga stickade tröjor i varma färger.

Ska till umeå med mamma och Emma nästa vecka och är väl mest behov av att köpa mig jeans, helst både blåa och svarta om jag lyckas. Förhoppningsvis hittar man annat fint med och det tror jag inte ska bli något större problem.

The intelevator

Min syster visade mig några roliga klipp på två norska killar (Ylvis) , vet inte om jag är sen med dom här klippen men dom verkar ha blivit en stor hit särskilt deras låt The fox som just nu har över 16 miljoner visningar.

Och dessa från ett elevator prank dom gjorde på ett hotell.

Och deras taxi prank

Mascara

Tänkte tipsa om några bra mascaror som jag brukar använda!

Max Factor Clump Defy Mascara

När jag först köpte den här mascaran hade jag väldigt höga förväntningar och när jag testade den så gillade jag den inte alls. Anledningen tror jag var att jag var ovan att använda en sån borste som den här mascaran har. Jag fortsatte i alla fall att använda den för det kändes väldigt onödigt att kasta den och jag började faktiskt gilla den mer och mer och nu älskar jag den. Tycker det blir naturligt resultat så den är perfekt att använda till vardags.
Kostar ca 175 kr.

Max Factor False Lash Effect Fusion Mascara

Det här är min asboluta favoritmascara! Jag har använt den i ca tre år tror jag och kommer använda den tills den inte tillverkas mer. Så bra är den. Den ger långa och fylliga fransar och jag tycker den passar bra till både vardag och fest. Borsten är ganska stor och klumpig så har man inte använt en sån förut kan det kännas lite ovant.

Lancome Hypnose Precious Cells Mascara

Den här mascaran fick jag när jag fyllde år av en väldigt snäll arbetskamrat! Hade inga speciella förväntingar men jag tycker den är väldigt bra. Det som jag tycker är bäst med den är att den fördelar fransarna. Den känns även väldigt mjuk när man applicerar den på fransarna. Kommer garanterat köpa den när den har tagit slut!

Kostar ca 320 kr.

Chevron braided paper

Läste på en blogg som heter Not without heels, där hon gjorde en tavla av flätade kartong/pappersremsor i olika färger som blev riktigt snyggt. Så jag har bestämt mig för att testa helt enkelt. Köpte en ram från ikea så nu är det bara att införskaffa allt annat material.

Och här är ramen från ikea, enkel med fina detaljer:

Mixat och trixat

Ikväll hänger vi hos Sofia, vi mixar och trixar lite med bloggen och designen. Vi gick till Ainas för att köpa oss lite energi, det vill säga grodbakelser dom är så goda. Snart börjar Ensam mamma söker och det kan jag lova att vi inte kommer att missa!

En fågelbur utan själva fågeln

Något jag länge velat ha är en fin fågelbur att antingen ha några fina ljus eller någon blomma i. Har hittat många fina i olika färgar och former på lite olika hemsidor. Nu är det bara frågan om vilken man ska välja.

Vintage

Om jag skulle förklara min stil på inredning skulle jag helt klart beskriva den som en blanding mellan nytt och gammalt, älskar vintage och lite shabby chic stil.

Är ju sugen som sagt på ny sängram/sänggavel och såg några jättefina som är gjorda av antingen en eller två gammla dörrar, så antingen en liggande eller två stående.

Ett bra tips på en hemsida om man vill ha lite inspiration osv. är STYLEROOM där finns tips och inspo på lite allt möjligt.

En dag i skogen

Idag var jag och Olivia i skogen för att fota lite till bloggen. Vi kunde inte ha valt en bättre dag för idag var det strålande sol och varmt! Vi höll på att smälta i våra skinnjackor. Vi tog även med oss fika och varm cholad, men det kanske hade varit skönt att ha något kallt att svalka sig med istället för den varma chokladen. Gott var det i alla fall!

nytt!

Har varit sugen på att köpa en läppenna ett tag nu och hittade en från Make Up Store som passade bra till det läppstiftet jag har som också kommer från Make Up store. Den jag köpte heter "perfekt pink" och kostade 135kr.

förvaringstips

Ett litet tips på hur man snyggt kan förvara sina sminkborstar så man hittar dom lätt och samtidigt får man mer plats åt annat på sminkbordet.

Både vasen och glaskrosset är köpta på ikea.

Vasen heter "rektangel" och kostar 29 kr och glaskrosset heter "kulört" och kostar 19 kr.

Jordglob

Tycker det är himla fint med jordglobar och det är ju perfekt att man även kan använda dom som lampor. Fick en jordglob när jag fyllde år och jag älskar den! Jag ville ha en jordglob som såg lite äldre ut och med träfot. Den som jag har kommer från jordglob.se och heter "classic antique".

Tips!

En sida som jag brukar kolla in ibland är denna! Craftgawker heter den och där kan man få otroligt mycket inspiration till att göra olika saker. Nu är inte jag så himla bra på att pyssla ihop egna saker och har egentligen inte tålamodet till det heller, men jag har kollat ut några grejer som jag tyckte såg fina ut och enkla att göra.
Det bästa är att när man har hittat en fin grej som man skulle vilja prova på att göra så klickar man bara på bilden och så står det exakt hur man ska gå till väga!

branch candleholder
                       Det här hade jag tänkt testa på att göra.

Inget jag hade tänkt försöka mig på men väldigt fint! (klicka på bilden för beskrivning)

wire ring how to

En helt vanligt dag

Så har jag och Sofia bestämt oss att försöka oss på bloggandet igen. Mest för att få skriva av sig och lite för skojs skull. Det är även ett perfekt sätt att se vad man gjort under åren och särskilt för mig som har så dåligt minne.

Nog om det, idag har jag min enda riktigt lediga dag från jobbet denna vecka. Har hunnit luncha med min far och stöka på lite i lägenhetenoch nu sitter jag väl mest och kollar på saker jag vill ha.

Panel vägg bakom tv:n, liggande panel alltså som på nedanstående bilder:

Och i sovrummet vill jag då göra en egen sänggavel, eftersom vi har både vita väggar och vitt golv så vill jag göra en i åldrat trä(sänggaveln till höger på nedanstående bild):

Såhär ser vårat sovrum ut just nu: